Followers:

Saturday, April 7, 2012

MIHNAH

MIHNAH

mihnah jadi aku derita
aku sengsara jiwa lara
titisan airmata membasahi pipi muda

merapuh patah serpihan kesakitan
aku meratapi mihnah kecewa
prasahara asa mengepung membulat

melatah tinggi imbas kembali
hari-hari dulu tersimpan noda duri
hanyut kegelapan cinta duniawi

YA ALLAH!
mihnah ini anugerahMU
aku dulu yang alpa pelupa
kini sedar akan dosa-dosa lara

YA ALLAH!
mihnah ini petunjukMU
syukur aku muhasabahkan diri
aku taubati kesali kesilapan percatuan

YA ALLAH...SUBHANALLAH...ALLAHUAKBAR..
bersimpuh menitiskan airmata syukur
terima kasih diatas mihnah-MU ini!!

NUR IBTIHAJ (N.H.G)
1651:3 APRIL 2012|11 JAMADIL AWWAL 1433
GONG DATOK, P.P KELANTAN

No comments:

"Bila hati berbicara,tangan melakar maknanya..."
"Membuai bicara mencari makna cinta hakiki..."