Followers:

Saturday, February 8, 2014

JODOH BERDUA

BISMILLAHIRRAHMANIRRAHIM..
ALHAMDULILLAH..

ALLAHUMMA SOLLI 'ALA MUHAMMAD..


ASSALAMUALAIKUM wbt..

JODOH BERDUA - HAFIZ HAMIDUN



Sapa tak suka lagu nie??angkat tangan cepat!..hihi...semua suka kan?.
Lagu nie fuhhh...banyak maksud yang mendalam yang disampaikan..
saya suke..saya suke (gaya Mei mei..)

Sape-sape yang tak pernah dengar, dengar la...  Feed your soul with this song,
sangat kena pada hati-hati yang memendam rasa ingin berpasangan tapi tiada bayangan lagi yang muncul dihadapan. Bersabar kawan. Kita tak keseorangan, ALLAH ada sentiasa. Dia yang menetapkan segalanya, maka pada DIA kita meminta. 

part nie saya paling suke,

Jika cinta mampu untuk ku lukiskan
Garisannya penuh dengan pengharapan
Sentiasa dalam doaku
Menyimpan rasa ingin bertemu
Insan yang masih rahsia
Dan teristimewa

Kita semua menyimpan rasa ingin bertemu dengan pasangan kita, tapi sampai ke hari nie kita tak jugak jumpa-jumpa. Bayangannya pun tak muncul-muncul, inikan pulak orangnya. Rileks brader rileks..Rileks dik kakak Rileks...

Kawan semua, jodoh kita ALLAH SWT dah tetapkan da..



Jadi jangan kita duk rungsingkan yang kita masih single-mingle nie. Eh baguslah!. anda bebas dari couple yang banyak buruk dari baiknya lahaiiii...Tak payah risau ok kawan-kawan semua. Masa nie la untuk kita update,upgrade diri kita untuk menjadi bakal Zauj @ Zaujah yang soleh solehah. Persoalan, sudah bersediakah kita untuk memikul tanggungjawab sebagai isteri atau suami?.hang gatal nak kawen tapi hang ilmu agama tak cukup ag, macamne hang nak pimpin anak bini nanti. Hah cmne?..dah sedia? kalau kita rase diri kita sudah bersedia, ALHAMDULILLAH, dah boleh slow-slow suh mak atau ayah carikan. Kalau dirasakan diri kita belum lagi bersedia, takpe. Masih ada masa untuk kita persiapkan diri. 



Ingat kawan, "bila kita siap, jodoh akan sampai"..maka, bersungguhlah kita untuk persiapkan diri kita nie. Jangan kita duk risau kita calon takde lagi, duk pikir yang tue jer manjang, sampaikan kijer tak terbuat, rungsing sangat pasal tu. Tapi kenapa tentang persiapan diri anda tak kita risau dan rungsingkan. Yang tue sebenarnya perlu kita risaukan kawan-kawan. Persoalan calon tue kita letakkan pada ALLAH SWT, DIA yang akan ketemukan nanti untuk kita. Tugas kita, cari ILMU cukup-cukup buat diri kita dan 'bakal' nanti.



Masjid yang ingin dibina memerlukan IMAN dan MAKMUM yang cukup arif tentang ilmu, jika cukup semuanya berada dalam dada, Inshaa ALLAH masjid yang 'bakal' kita bina akan sentiasa dirahmati ALLAH SWT. Tugas yang menanti untuk kita memimpin 'bakal' umat MUHAMMAD SAW yang dianugerahkan pada kita kelak akan lebih teratur dan barakah. Jadi, mari kita sama-sama mengejar ilmu (agama) untuk persiapan kita di masa hadapan. Jangan rungsing tentang 'bakal' suami @ isteri yang tak muncul-muncul, rungsinglah tentang diri kita nie sudah bersediakah untuk menjadi 'bakal' suami @ isteri nanti. 

Sungguh aku percaya
Ketentuan Yang Esa
Jodoh berdua begitulah takdir 

credit to : HAFIZ HAMIDUN .. lagu yang cukup bagus untuk jiwa dan hati kita. 

Post a Comment
"Bila hati berbicara,tangan melakar maknanya..."
"Membuai bicara mencari makna cinta hakiki..."