Followers:

Tuesday, February 18, 2014

USAHAWAN ILMU

BISMILLAHIRRAHMANIRRAHIM
ALHAMDULILLAH
ALLAHUMMA SALI 'ALA MUHAMMAD
ASSALAMUALAIKUM wbt...


ILMU pelita hidup..

Setiap dari kita akan dan mesti ada cita-cita masing. Ada yang nak jadi doktor,angkasawan,cikgu,perdana menteri dan banyak la ha...

Begitu juga saya...nak jadi usahawan. Niat saya bukan untuk mengejar wang,harta,nama dan pangkat. Tapi untuk berdakwah,menyebar agama kita dan menyebar ilmu yang saya tahu. Kongsi apa yang patut dengan cara saya.

Cita-cita tu sampai ke hari nie saya pegang dan makin lama makin ingin saya kejarkan. Usahawan yang saya maksudkan bukan duk berniaga,duk menghasil barang-barang semua tue. Saya punya nie lain sikit. Saya nak jadi usahawan ilmu caranya dengan menulis. Ye menulis...

I want to be a writer.

Itu impian saya, saya nak jadikan tulisan-tulisan saya  sebagai barang dagangan saya dalam mengejar cita-cita nak jadi usahawan dalam bidang ilmu. Jadi..untuk menjadi penulis,bakat kena ada ilmu kena mantap. Baru lejen der....huhu..

Akhir-akhir nie banyak buku saya beli,saya baca. Tak cukup buku, saya g kat internet saya godek cari ilmu yang perlu saya kaji. Itulah cara saya untuk mengejar mimpi yang belum tercapai.

Yeah...usahawan ilmu suatu hari nanti...

Inshaa Allah...

"Bermimpilah! Kerana kejayaan itu mulanya dari mimpi.."

No comments:

"Bila hati berbicara,tangan melakar maknanya..."
"Membuai bicara mencari makna cinta hakiki..."