Followers:

Thursday, August 7, 2014

SEJARAH SHAKLEE

Bismillahirrahmanirrahim
Sollu 'ala Nabi
Alhamdulillah

Assalamualaikum..

I'm back again. hiiihiii
Semua sihat? Moga sihat blakow..

kawan², Untuk entry kali nie saya nak bercerita serba sedikit pasal SHAKLEE..sape tahu what is SHAKLEE or WHO is SHAKLEE?.. Ok bagus, ramai yang tahu nampaknya...SHAKLEE nie adalah produk kesihatan yang kaya dengan multivitamin nutrisi.. Then, kenapa produk nie dinamakan SHAKLEE, bukannya HAZMA?Hii....alsebabnya pengasassnya adalah DR FOREST C SHAKLEE.. jadi dinamakan produk hasilannya bersempana namanya.  Ok pehey blakow?

Pada tahun 1915, abang Shaklee telah menemui "vitalized minerals", iaitu merupakan salah satu multivitamin yang pertama di dunia. Pada tahun 1956, beliau telah menubuhkan Shaklee Corporation yang merupakan syarikat jualan langsung pertama di dunia dan telah menjadikannya pelopor industri nutrisi. (Sumber : Buku panduan Shaklee)

Dalam orang ramai duk amal penggunaan plastik dan bahan sintetik, abang Shaklee kembali kepada bahan semula jadi dimana beliau mencari bahan² semulajadi yang tulen untuk menghasilkan vitamin dan beliau juga diantara yang terawal mencipta bahan pencuci rumah bersifat biodegradasi di dunia.

Dalam orang ramai dan syarikat lain duk membelanjakan wang untuk tujuan pengiklanan dan pemasaran, abang Shaklee melaburkan berbillion ringgit untuk ganjaran kepada para pengedarnya yang berkongsi tentang SHAKLEE. Ditambah pula dengan jutaan ringgit yang dilaburkan untuk tujuan penyelidikan dan pembangunan produk kesihatan Shaklee. Apa yang Shaklee  perkatakan adalah Kesihatan dan kebahagian manusia sebagai sandaran utama kepada pembinaan dan pembentukan kehidupan dunia yang lebih baik. (Sumber : Buku Panduan Shaklee)

Ok..stakat nie laa duluh berkenaan sejarah Shaklee...ad sape tak faham lagi? It's ok..bagi sape² yang masih blur or pening lalat pasal Shaklee..just hubungi saya ok..

Smilee... >_<

Jumpa lagi...

#Norlihazma Ghazali
#Shaklee Independent Distributor
#Shaklee ID: 1160637
# 0194111715 (call,sms,whatspp,telegram)
#Facebook :Nur Ghazali
#Emel: emmaghazali@yahoo.com

No comments:

"Bila hati berbicara,tangan melakar maknanya..."
"Membuai bicara mencari makna cinta hakiki..."